26 Mayıs 2012 Cumartesi

Ailesim Bir Piknik

O gün Bir Çeşit Ben ve grubu Bir Çeşit Ben'lerin evinde toplandılar. Bir Çeşit Ben, sabahın 9unda uyandı. Haftasonu horozlar bile o saatte uyanmazdı. 'Bişi' yapacaktı. Bişi bir tür hamur işiydi. Feci derecede doyurucu bir hamur işi.. 40 yıllık ev kadınları gibi erkenden kalkıp hamuru mayaladı. Bulaşıkları yıkadı. Evdaşlar uyanınca da evi toparladılar. Misafir eğlenceli bir şeydi işte. Bir Çeşit Ben de misafirler için uğraşmayı seviyordu.

Gamsız, Geveze ve Varyemez Pembe Kafa gelince hep beraber oturdular. Evdeki çok özenilen sınırsız internetle komik videolar izlediler. Geveze ve Gamsız sınırsız net bulunca eski Türk filmlerini izlemeye bayılıyorlardı. Özellikle Kadir İnanır'ın Köprü'sünü, Türkan Şoray'ın Dila Hanım'ını izleyip komik yorumlar yaparak eğleniyorlardı. Komik videoları izlerken bir ara Geveze, Bir Çeşit Ben'in yanına oturdu. Bir Çeşit Ben gidebildiği kadar köşeye gitti ama hala heycanlanıyordu, nefes alış verişi değişiyordu, kalbi hızlı atıyordu. Bu durum sinirini bozdu. Geveze'nin anlamaması için bir an olsun ondan tarafa dönüp videolara yorum yapmadı. Arkadaşlardı işte bir şey hissetmeyecekti. Arkadaş değillerse de eski sevgililerdi bir şey kalmamıştı.

Ama bir şey kalmamıştı kısmını Geveze'nin fazla abarttığını gördü. Grupça aldılar kolalarını, çekirdeklerini,toplarını Buca'daki Hasanağa Parkına gittiler. Hasanağa Parkı akşamları Fatmagül olma tehlikesine yol açabilecek bir mekandı. Biraz apaçi mekanıydı. O yüzden Hasanağa dendiğinde Bucadaki insanların yüzünde garip bir sırıtış olurdu. Gündüzleriyse ailelerin favori piknik alanıydı. Aileler çocuk çorba toplanıp mangal yaparlardı. Bir Çeşit Ben de o gn grubuyla bir aile gibi hissetti.

Parkta Geveze inatla inatla eski hali Ego gibi konuşmaya başlamıştı. Tek söylediği kızlar, kızlarla yapılacaklar, intikam için bilmem hangi kızlara ne yapacağı falan filan. Aslında bu durum Bir Çeşit Ben'in günün birinde olacağını düşündüğü bir durumdu. Ama bu kadar çabuk olmasını beklemiyordu. Bir ara Geveze, Varyemez'e kız ayarlamadığından falan sitem etti. Bir Çeşit Ben dayanamıyordu zaten yanlarından uzaklaşıp duruyordu duymamak için. O nokta ise çok uç olmuştu kendisi için. Bu onun için saçmaydı, tersti, yanlıştı. Daha ne denirdi bilmiyordu ama iki kişi arasında bir şey olmuşsa ayrıldıklarında biraz olsun dikkat edilir diye düşünüyordu. En azından hatır denilen bir kavram olurdu. Bir Çeşit Ben olabildiğince sesini çıkarmadı. Olabildiğince alışacaksın dedi, defalarca 'Allah'ım yardım et' diye feryat etti, sabır diledi.

Akşam Betelesiyle konuştu. Betele Geveze'nin Egolaşmasını farkettiğini söyledi. O da çok ayıpladı. Ama korkmaması gerektiğini, Geveze'nin kendisine gerçekten değer verdiğini gördüğünü söyledi. Bir Çeşit Ben'in gözüne Geveze'nin hep 'Sen farklısın' dediği günler geldi.
Ama bu davranışlar neydi, ne çabuktu, pat diye silinmiş miydi yaşanan her şey...Oynak Çocuk'un laflarını hatırladı. Bir Çeşit Ben 'Oynak ya ben hala seviyorum. Ya hiç unutamazsam, ya hep ilk günkü gibi seversem?' diye ağlarken Oynak 'Merak etme demişti o kendisi unutturacak, kendi kendini düşürecek senin gözünden' demişti. Bir an Bir Çeşit Ben acaba Geveze bunun için mi uğraşıyor diye düşünmeden edemedi.

Bir Çeşit Ben o gün hayatında hiç koşmadığı kadar koştu. Doğru düzgün hiç oturmadı. Her şey ölesiye yorulup gece hiç bir şey düşünmeden uyuyabilmek içindi. O gün Bir Çeşit Ben nolursa olsun çok eğlendi. Ve grubunu cidden sevdiğini, tatilde çok özleyeceğini anladı...


1 yorum:

  1. Yaptığı şey çok ayıp gerçekten. En azından senin yanındayken dikkat etmesi gerekir. Sakın benim iyiliğim için beni kendinden soğutmaya çalışıyor diye düşünme. Öyle şeyler sadece filmlerde olur... Bunlar son demleri üzüntünün, son evresindesin unutmanın.

    YanıtlaSil