2 Mart 2012 Cuma

Üniversite Ergenliği

Üniversite ergenliği diye bir şey var. Kesinlikle okul kitaplarına falan alınmalı bu kavram. Ne bileyim Freud gibi Erikson gibi kişilik evresi ortaya atıyorum. Bu yeni bi dönem. Üniversite Ergenliği.

Bu çağda çocuk büyümüş gibi düşünülür. Yavaştan yavaştan hayata hazırlanır. Üniversiteyi kazandığının haberi alınır alınmaz 2 gün önce sınav stresi yüzünden kavgalar edilen çocuk birden adam yerine konmaya başlanır. O bir üniversitelidir oturmayı kalkmayı bilir, siyaset konuşması normaldir. Önceden 'büyüklerin yanında konuşulmaz, sus sen' diye susturulan çocuğun fikri falan alınmaya başlanır. Ortaokulda yaşadığı büyüdüm mü küçük müyüm meselesini tekrardan yaşamaya başlamıştır.

Oysaki büyükler tarafından unutulan bir yanı vardır, içinde hala bir ergen barındırmaktadır. Gruplara takılmayı sever. O gruplara uyup saçını uzatır, garip tiplere bürünür.Lisede en asosyal bilinen çocuk gitardır, tiyatrodur bi şekilde sosyalleşmeye çabalar. Eskiden anneannesinden bi sübhaneke öğrenmemek için kaçan çocuk dinci falan olmaya kalkar. Ya da ağzından Allah lafını düşürmeyen çocuk üniversitede barlardan toplanmaya başlanabilir. İçinden çok değişik kişilikler çıkabilir yani.

Olay çıkarmak hala onun için büyük zevktir. Küçük Sırlar dizisinde yaşıyor gibidir. Biriyle çıkar, ayrılır, gider onun en yakın arkadaşını ayartır falan... Ya da ne biliyim biriyle kavga eder sonra gider onun arkadaşlarını da düşman bilip hepsine laf sokar ve huzurlarını bozar. İçinden de nihahaha diye kötü kahkahalar atar.

Şu 2 senede bunların çoğunu duydum gördüm... Bunlar tamamen gözlemsel belki ama ben bu Üniversite Ergeni diye bir şey olduğuna kalpten inandım. Bunu bilir bunu söylerim...

2 yorum:

  1. Üniversiteli ergen değil de daha çok biz o döneme "Genç Yetişkinlik" dönemi diyoruz :)

    Genç Yetişkinlik Çağı
    Bu dönem yaklaşık olarak on sekiz ve otuz beşinci yaşlar arasına düşer.

    Başlıca gelişme ödevleri:
    1. Bir eş seçme,
    2. Evlendiği kişi ile hayatını sürdürebilme,
    3. Ana baba olma,
    4. Çocuk yetiştirme,
    5. Ev idare edebilme,
    6. Geçim sağlayacak bir iş sahibi olabilme,
    7. Sosyal sorumluluklarını karşılayabilme,
    8. Durumuna uygun bir sosyal gruba katılabilme.

    Bu kadar ödevi varken kişinin öyle olması normaldir. Bir geçiş aşaması gibi düşünülebilir. Yazasım geldi yine :) Ben kendi bloguma gideyim :)

    YanıtlayınSil
  2. :) verdiğiniz bilgiler için teşekkurler fırat bey:)

    YanıtlayınSil