26 Ağustos 2012 Pazar

Geldi Gelin Hamamı

"Geldi gelin hamamı, oynasın kaynanası" modlarıyla tanışan Bir Çeşit Ben insanıylayız.

Bir Çeşit Ben uzun zamandır hamam geleneğini merak ediyordu. Nedir, nasıldır, filmlerdeki gibi 'vur patlasın çal oynasın' olayı var mıdır falan.. Şans bir kez daha yüzüne sırıttı veee Hocaanım'a bir telefon geldi:
"Gelin hamamımız var bekliyoruz."

Gelin hamamı çoğu ilde uygulanan bir gelenekmiş. Gelinin son kez ailesiyle akrabasıyla, rahatçana çalıp oynaması için olan bir şey. (bkz: vikipedi amca)
Bir Çeşit Ben büyük bir merakla gittiği hamamda önce oynayan insanlar gördü. Hayatlarında son kez oynuyormuş gibi büyük bir hışım ve şevkle oynayan insanlar. Bir tanesi oynamaktan kendinden geçmişti. Bir Çeşit Ben bu kişinin oğlanın annesi olduğunu öğrendi. "Kapmış gül gibi gelini oyna tabi çakkaaalll :p"
Gerçi o gül gibi gelin kırmızı giymesine rağmen aşırı minyoğuyla belli olamıyordu, o da ayrı bir davaydı. O an Bir Çeşit Ben'in içinden gidip 'Kıs sen benden de minyonsun sen bu halde o dalyan gibi çocuğu nası buldun afferin sana' diyip alnından öpmek geldi. Bangır bangır müzik eşliğinde Bir Çeşit Ben de alabildiğine eğlendi. Artık öyle teflerle, darbukalarla yetinmiyordu insanlar. Hamamlar da çağa ayak uydurmuş ve son ses müzik sistemleriyle donatılmışlardı.
Bu arada tahtlarına kurulmuş dezzeler de bir akbaba misali oğullarına kız bakıyorlardı. Bir Çeşit Ben hayatında hiç bu kadar süzüldüğünü hissetmemişti. Hele o meraklı gözlerle 'Sen kimin kızısın yavruuum' diyen tombul dezzenin hali görülmeye değerdi.

Oynama, değişik değişik yemekler falan güzeldi de sıra yıkanma olayına geçince Bir Çeşit Ben utanmaktan kıpkırmızı kesildi. Dezzeler o buruşuk vücutlarıyla, et yığını defilesine soyundular resmen. Bir Çeşit Ben hem utançtan hem de midesindeki bulanmadan kafasını bile kaldıramadı. Dezzelerin o hali ve havadaki iğrenç koku en son Bir Çeşit Ben'in öğürmesine sebep oldu. Yıkanma faslı bitince bir de havlulu süzülme işlemi vardı ki Bir Çeşit Ben "Dezze senin kızın hiç mi havluyla gezmedi bir önüne bak yeaaa" diye bağırmamak için kendini zor tuttu.

Velhasıl Bir Çeşit Ben büyük bir merakla gittiği gelin hamamından tiksinmeyle çıktı. O yorgunlukla arkadaşı Beti'ye verdiği buluşma sözünü unuttuğunu farkedip bir de onla buluştu. Beti, LCD ve Meslektaş'la buluşan Bir Çeşit Ben bu grupla çok eğlendiğini farketti. O ara farketti ki etkilendiği bir erkek dünyanın en gereksiz şeyi hakkında bile konuşuyor olsa can kulağıyla dinleyebiliyordu.
Herşeyden çok gece Beti'yle yaptığı picamalı (böyle daha güzel bu kelime :p) sohbet Bir Çeşit Ben'in yorgunluktan doğan uykusunu kaçırmaya yetmişti. Sabah ise başındaki ağrı ve halsizlikle "Akşamdan kalma olayı budur" demekten kendini alamadı.


2 yorum:

  1. evet işte ben 100.kişi :))
    bu arada blogunu çok beğendiğimi söylemek isterim..:)

    YanıtlaSil
  2. Oleeey :p beklenen kişisin sen hediye falan vermek isterdim ama maalesef :D çok teşekkrler :)

    YanıtlaSil