6 Mayıs 2012 Pazar

Düşünme Kop!

Sonunda bahar şenlikleri haftası başlıyordu. Sonunda yaz gelmişti. Bir Çeşit Ben'i yoğun bir hafta bekliyordu.
Memleketlerine gitmeden önce geldiklerinde hiç durmadan eğleneceklerine dair planlar yapan Bir Çeşit Ben, Varyemez Pembe Kafa ve Evdaşlar açılışı İzmir Gündoğdu Meydanında yapılan Roman Festivaliyle yaptılar.
Bir sürü insan akın akın Gündoğdu Meydanına yürüdü ve Tarık Mengüç denen korku filmi kılıklı adamla coştular. Yiğidi öldürüp hakkını yememen gereken atasözüne uyarak da adamın cidden iyi eğlendirdiği söylenebilir. Bir Çeşit Ben hiç o kadar oynadığını hatırlamıyordu. İçinde bir çingene barındıran Varyemez Pembe Kafa bile "Ne enerji kızım hiç durmadın geldiğimizden beri" diyerek hayretini dile döktü. Bi ara karanlıkta baktığında insanların birbirlerini umursamadan koptuğunu gördü, kolay kolay görülmeyecek bir tabloydu. Bir Çeşit Ben o akşam yaptıkları kız kıza eğlencenin arkadaşlıkları için iyi olacağını umarak mutlu ayrıldı.

Aslında Bir Çeşit Ben'in eğlenmeye çalışmasında kafasındaki bir çeşit düşünce bulutunu yok saymaya çalışması da etkiliydi. Çünkü roman festivalinden önce Geveze ile bir çeşit müzakerede bulunmuşlardı. Bir Çeşit Ben'in hem hiç unutmak istemediği hem de hemen unutmak istediği bir müzakere. Geveze, Bir Çeşit Ben'e tekrar denemek istediğini söyledi. Yani yine sevgili olmak istediğini. Ama Bir Çeşit Ben bu ilişkiden korkuyordu. Aynı şeyleri yaşamak istemiyordu. Geveze değişmeyecekti.Yine başbaşa bir yerlere gitmek istemeyecekti, yine Bir Çeşit Ben'e bir çeşit asker arkadaşı muamelesi yapacaktı ve yine Bir Çeşit Ben kendini liseli ergenler gibi ağlarken bulacaktı. Bir Çeşit Ben üzülmekten çok yorulmuştu artık birilerinin kendisini mutlu etmesini istiyordu. İçinden bir ses ise bunun hiç olmayacağını söyleyip duruyordu nedense.

Geveze o gün çok dil döktü. Bir Çeşit Ben'e çok güzel sözler söyledi hem de gözlerinin içine bakarak. Bir Çeşit Ben böylesini hayal edemezdi. Ama korkuları baskın geldi. Sadece 25 gün dayanmaları gerekiyordu sonrasında tatil sayesinde unutacaklardı. En azından Bir Çeşit Ben kendini unutmaya zorlayacaktı, zorlamalıydı...
Aslında ilişkiler bu kadar zor olmamalıydı. İki gönül bir olunca falan fistan diye iki kişinin de birbirini eşit olarak sevdiği ve hiç bir sorunun olmadığı sözlere nolmuştu? Bir Çeşit Ben sonraki sabah yine kafasında Geveze ile uyandı. Ona doğru çekilmekten, içindeki durduramadığı aşktan nefret ediyordu. Geveze'yle konuşmak sadece daha çok bağlanmasına neden oluyordu. Halbuki biliyordu birlikte mutlu olamayacaklardı...

Bir Çeşit Ben, bir çeşit düşünce yığıntısı içinde mantığının neden kalbine baskın gelemediğini sorguladı ve bu kadar zayıf davrandığı içinden kendinden nefret etti. Bu hafta sadece eğlenmeliydi ve Geveze'yi unutmaya çalışmalıydı.

1 yorum:

  1. Geveze etrafındanken unutmaya çalışmak zor olacak..
    İletişim etkileştirir...

    YanıtlayınSil