14 Ağustos 2013 Çarşamba

Yazın Ne İzlesek Vol:3/ Tiffany'de Kahvaltı

Nostaljik filmler kuşağına da girebilecek bir filmden söz edeceğim bugün. 1961 yapımı romantik filmi Tiffany'de Kahvaltı... Audrey Hepburn'ü bir çoğumuzun bizim kuşağımızda olmasa da şu resimle görmüşlüğümüz vardır. Ben de oyunculuğunu merak ettim ve bir filmini izleyeyim dedim. Oldukça da beğendim.

Tiffany'de Kahvaltı, adını filmdeki Tiffany's adlı mücevher dükkanından alıyor. Filmin baş karakteri Holly bir taşra kızı ve 14 yaşında evliyken kaçıp New York'a geliyor. Holly ne zaman mutsuz olsa Tiffany'e gelip ayaküstü simitini yiyerek kahvaltısını ediyor. Ve mücevherleri izlerken o dinginlikle rahatlıyor. New York'ta sosyetede oldukça farklı, çılgın ancak çok sevilen Holly'nin yazar komşusu Paul Varjak'ın ona ilgi duymasıyla olaylar gelişiyor.

Film 1961 yapımı olmasından dolayı başta bi durgun gelebiliyor tabi. İnsan o kadar Yaprak Dökümü, Aşk-ı Memnu gibi dizi ve korku-gerilimdir, romantiktir her türlü sinemayı yiyip yutan bir kuşakta olunca sinema eleştirmeni kesiliyor. Ben de kendimi "Ay burda insan bir arka fon müziği koyar. E burda bir gerilim var dimi hani heyecan" derken buldum. Ancak film ilerledikçe Holly'nin saf ve şımarık hallerine kaptırıveriyorsunuz. Ve filmin sonunda benim gibi "ayyy çok hooş" diyorsunuz :)

Not:
Tek hayalkırıklığım ise Vikipedi Amca'dan öğrendiğim kadarıyla film aynı adlı romandan uyarlanmış ve romanda Holly sosyetik,aldığı hediyelerle geçinen bir kız değil açıkça bir telekızmış :( Konduramamıştım yani ben ...

Diğer Not:
Film Türkiye'de 1963'te Çılgınlar Kraliçesi adıyla gösterime girmiş. Filmi izlediğinizde Tiffany'de Kahvaltı isminin de Çılgınlar Kraliçesi isminin de konu için yetersiz kaldığını göreceksiniz..

Kısacası tavsiyedir.. İyi seyirler :)

1 yorum:

  1. Merhabalar;
    Blogunuzu yeni keşfettim ve hemen takibe aldım.
    169. takipçiniz benim.
    Bu arada çok hoş bir çekilişim var, muhakkak beklerim :)
    Sevgiler
    http://whiteglaze.blogspot.com
    twitter: @_gamzeahmet_

    YanıtlaSil