5 Ocak 2014 Pazar

Yeni Yıl.. Hıh...

Yeni yıla yeni umutlar,yeni mutluluklarla girmeyi planlayan Bir Çeşit Ben insanı için 2014 tüm kasvet ve garabetiyle gelmişti.


2013, o uğursuz bilinen rakamların aksine Bir Çeşit Ben için oldukça kazasız belasız sakince bir yıl olmuştu. Afyondur, Manavgattır gezmiş; daha az okumuş daha çok yemiş ve sonunda kilolarından şikayet etmeye başlamıştı. 2013 boyunca sevdiceği Geveze'yle ilişkileri her geçen gün daha olgunlaşmış kavgaları daha ciddi şeyler üzerine olmaya başlamıştı. İkisinin de artık büyümeye başladıklarını farkettikleri zamanlardı..

2013'ün son saatlerinde (bu 31 Aralık sabahına denk gelir) 2014'ün getireceği korkunç haberler gelmeye başlamıştı. O sabah PDR ve Sınıf Öğretmenliği öğrencileri kendilerine KPSS ile beraber Alan Sınavının yapılacağı haberiyle uyandılar... Bütün o "Yeni yıl yeni yıl yeni yıl bizlere kutlu olsun..." şarkıları birer arabesk şarkıya dönüştü...

Bu ilginç habere, öğrenciler hiçbir anlam veremediler. Bir meslek sahibi olmalarının politik stratejilere, "Seçim yaklaştı memur alımı artar" lara bağlı olduğu Türkiye'de Alan Sınavı'nı bu öğrencilere koymak ne demekti?

Hükümetin cemaatle çatıştığı sıralardı. Cemaat hükümettekilerin teek tek kirli çamaşırlarını ortaya sermiş, cemaatin gözünden yaşı eksik olmayan lideri  "Evlerine ateş salsıııın,yuvalarını başlarına yıksııın" diyerek beddualarını sıralamıştı.

Ve açıkçası öğrenciler bu çatışma durumundan kârlı çıkmayı planlıyorlardı. "Hükümetin karıştığı dönemler memur alımı artar" şeklindeki beklentiler yerlerini soru işaretlerine bırakmıştı.

Bir Çeşit Ben ve arkadaşları yılbaşı gecesini güzel bir mekanda "Alan.." diyeni susturarak eğlenerek geçirdiler... En güzel elbiseler giyildi, saçlar yapıldı... Gece boyu topuklu ayakkabılar ayaklarını büzüştürene kadar eğlendiler...

Sonraki akşam yeni yeni kendilerine geliyorlardı ki.. Dışardan söyledikleri bir dürüm ile Bir Çeşit Ben'in midesi alt üst oldu. Sancıdan kıvrım kıvrım kıvrandı, yediğini çıkardı... Öldüm dedi ölmedi... Serumunu takan doktor en soğuk haliyle "Spazm ağrısı onlar normal" dedi... Tahliller, serum için bulunamayan damarlar, ezberlenen ilaç isimleri derken doktor kesin sonucu söyledi "Yediğin bir şeylerden dolayı kanında mikrop var"...
Bir Çeşit Ben "E bravo vala dürüm yedik de böyle olduk diyoruz burda" dememek için kendini zor tuttu...


Bütün o hastalık süresince annesi durmadan aradı "Kızım geleyim bak toparlanana kadar" diye.. Sabahın bir körlerinde içtin mi ilaçlarını,o antibiyotiktir, o mide koruyucudur...
Geveze'si bir dakika olsun başından ayrılmadı. Gram uyku uyumadı.. Hastalıkta sağlıkta olayını sonuna kadar gösterdi.. Ve tabi arkadaşları... hastaneye koşturanlar, geçmiş olsun mesajları atanlar, durmadan nasıl olduğunu soranlar... Bir Çeşit Ben o ağrılı hallerinde bile o kadar mutlu oldu ki..

2014 Bir Çeşit Ben için gudubet mi gudubet (bkz: ekşi )bir yıl olarak başlamıştı. Ve Bir Çeşit Ben 'in tek dileği güzel bir şekilde tamamlanmasıydı...

1 yorum:

  1. yazılarınızı severek okuyorduk kendinize has bir diliniz vardı neden bu ara yazmıyorsunuz bir çeşit ben işte devam etsin yazmaya :)Esen kalın

    YanıtlaSil