26 Nisan 2012 Perşembe

Eğitim Neferi Ergenler

O akşam Bir Çeşit Ben geldiğinden beri ilk kez, kuzeni Havuç Salatasıyla görüşmüştü. Havuç Salatasına göre bunun sebebi Bir Çeşit Ben'in fellik fellik gezmesiydi.

Bir Çeşit Ben'in en sevdiği şeylerden biri de ailecek oturdukları sofrada ergen maceraları dinlemekti. O gün Havuç Salatası da bir sürü hikayeyle gelmişti.

Havuç Salatası, Bir Çeşit Ben'in eski okulunda okuyordu. Eskiden son derece inek ve disiplin manyağı bir okulken; okul müdürü Deli Kadir'in giderek yaşlanması sonucu laçkalaşmaya başlamıştı. Halbuki Bir Çeşit Ben zamanında koskoca okul bahçesinde tek bir yaratık dolanmazdı. (Bkz: yaratık: öğrenci) Sınavların kazıklığından 45 üstü nimet sayılırdı. 90 gibi notlar okulda duyulmazdı. Ah ne günlerdi. Bir Çeşit Ben, Hisli Kızla tüm tenefüs geziyor bahanesiyle Sempatik'le bakışırdı. Sempatik 'hayalindeki erkek' profiline o kadar uygundu ki. Hayatında gözlerine o kadar uzun baktığı tek insandı. Çocuğun, gözlerini hiç kaçırmamasına rağmen 'Ne bakıyon kızım' demeye bile gelmemesiyse Bir Çeşit Ben için hep bir muamma olarak kalmıştı. Bir Çeşit Ben tam "Bu bakışmalarla bir halt olmıcak" diyip vazgeçtiğinde çocuğun, aklı şeyinde bir pislik olduğunu öğrenmişti zavallı Bir Çeşit Ben.

O akşam Havuç Salatası bambaşka bir okul anlattı Bir Çeşit Ben'e. Anlattığına göre zamane ergenleri çok fenaymış. Mesela o gün YGS açıklandığı için okul ayılıp bayılanlarla dolmuş, ambulanslar yetişmiş. Buraya kadar neyse de o kargaşanın üzerinden bir saat geçmeden ikinci bir kargaşa sarmış okulu.

Aklıyla övünen ergenin bir tanesi, bir rivayete göre iddiaya girip kendini kanıtlamak için, bir rivayete göre merdivenden inmek zor geldiğinden; 2.kattan pencereden atlamış. Okulun disiplininden korkan ergenin, sedyeyle ambulansa taşınırken "Beni okuldan atmayacaksınız di mi hocam? Nolur atmayın hocam" diye bağırdığı duyulmuş :D İşte Bir Çeşit Ben'in okulu böyle de ders meraklısı öğrencilerle doluydu. Onlar ki canlarını düşünmez; okullarınıı düşünürlerdi :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder