4 Ağustos 2013 Pazar

Yazın Ne İzlesek Vol:2 / Gün Doğmadan


Gün Doğmadan, bir trende tesadüfen tanışan iki gencin Celine ve Jesse'nin hikayesini anlatıyor. Jesse, Celine'e hiç parası olmadığını ve ertesi gün trene bineceğini ve tüm gün dolaşacağını söyler ve kendisine eşlik etmek isteyip istemediğini sorar. Böylece tüm gün eğlenceli ve romantik dakikalar geçirirler...

Filmin konusu böyle..Ancak film aslında hepimizin düşündüğü şeyleri dile getirmesi açısından önem kazanıyor.
Kısıtlı dakikaları olan bir çift. Aslında hepimiz öyleyiz. Ne kadar rutinleştirirsek rutinleştirelim saniyelerimiz geri gelmeyecek. Ama hepimiz bir yerde "hayatın hantallığına" bırakıyoruz kendimizi.

Bazılarına çok durgun ve sıkıcı gelebilir. Ancak konusu ve diyalogları beni çok etkiledi. Özellikle de sevmekten ve sevmenin getirdiği sorumluluklardan bahsedilen kısım... Celine filmin bir kısmında "Hep dalgasını geçerim ama sevmek ve sevilmek benim için çok anlamlı" der. Jesse ise birini sevmenin daha çok sorumluluk olduğundan yakınır. Birini sevmekle ve bir ilişkiye girmektense başka birşeyde en iyi olarak ölmeyi tercih edeceğini söyler. Galiba bu çoğu zaman herkesin yaşadığı bir duygu. Kariyer, yetenekler ve en iyi olmak varken...gibi...

Film dakikaların ve hayatımızdaki anların önemini düşünmek için harika bence. Kesinlikle tavsiyedir :)

2 yorum:

  1. ben de yazdım bunun yazısını , uzun uzun :)
    harika bir film bana göre..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen şimdi üçüncüsü sinemalardaymış umarım onu da izleyebiliriz :)

      Sil